header

header

onsdag 17 oktober 2012

Spelarpresentation

Hallå!

Då kan vi äntligen presentera en av våra nya spelare för denna säsongen. Många av oss i laget kände henne redan och blev väldigt glada när hon valde Lunds VK. Låt oss presentera Sara Hansson. Sara kommer direkt ifrån flera säsonger i elitserien och kommer vara en viktig spelare i laget. Saras styrka är hennes block och hennes vassa anfall som kommer sätta skräck i motståndarna.


Söta Sara och en liten apa.

Namn: Sara Hansson
Smeknamn:
Position: Center??
Modersklubb: Svedala
Tröjnummer: #6
Sysselsättning: Studerar
Längd: 185 cm

Varför valde du Lunds VK?
För att få bredare volleybollträning, laget såg väldigt roligt ut att spela i (vilket det verkligen är) och för att jag äntligen kan cykla till träningen!!

Tre saker ni inte visste om mig!
1. När jag var 14-17 var jag besatt av chokladbollar och åt ca 1,5 kg/månaden (Dels min syster Majas fel då hon alltid köpte hem för att jag skulle provsmaka och ge betyg)
2. Hur jag håller pennan när jag skriver är precis som ett barn håller den i åldern 1-1,5 år. Jag fick av min fröken ett sånt trekantigt grepp till hjälp och fick ha den så länge så att det blev väldigt pinsamt. Idag kan jag skriva ”normalt” men föredrar barnstilen.
3. Min högra pupill är väldigt ofta mycket större än min vänstra, speciellt när jag är trött eller har druckit lite vin.

Sara i mottag

Vem i laget är...
Klumpigast? Tanja
Roligast? Alla!
Tröttast? Matea
Mest högljudd? Linnéa
Långsammast? Tanja
 
Titta in i morgon igen för ytterligare än ny spelarpresentation
/ Damer A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar